"The months I've known you have made me feel more alive than I've ever felt before" sa Ryan och jag skrattade. 
"I'm serious, okay?" skrattade han och jag log. 
"You're so cute, baby" 
Jag tryckte mina läppar mot hans. Han kysste tillbaka, och snart var kyssen mer intensiv och passionerad. Han drog sina händer genom mitt hår och våra läppar rörde sig i takt med varandra. När Ryan var helt inne i det drog jag mig bort från hans ansikte och reste mig upp från hans knä. 
Han stönade uppgivet och hans min liknade en femåring som precis fått sitt godis stulet. 
"We should return to the party" skrattade jag och Ryan skakade på huvudet och tog min hand. 
"No, we should stay here" 
Jag bara skakade på mitt huvud och log roat åt hur förtvivlad Ryan blev. 
"Stay" sa han när jag började ta långsamma steg från bänken där han satt. 
Jag drog min hand lätt ifrån hans grepp och gick ut i den mörka kvällen och bort från den upplysta paviljongen. 
"Come back" sa Ryan frustrerat och jag skrattade. "Baaabe" klagade han och jag skrattade mer. 
"You're so mean" sa han sen. 
"I am not" envisades jag och skrattade ännu mer åt hans gulliga ansikte. "You look like a little boy who dropped his ice cream" 
"Oh, I'm done, so done. You're so gonna get it" sa han och reste sig snabbt upp. Jag började springa över gräsmattan och Ryan sprang snabbt efter. Ryan var mycket snabbar än vad jag var, och dessutom var det väldigt svårt att springa i hög snö samtidigt som jag var lite full. Man kan ju förstå att det inte tog lång tid för honom att hinna ifatt mig. När han var bakom mig tog han tag i min arm och drog ner mig i snön. Jag skrek glatt och kände hur snön omfamnade mig när jag landade på ryggen. Ryan satte sig på mig med sina knän vid mina sidor innan jag hann resa på mig. 
"You're sooo cute" skrattade jag och Ryan höjde på ögonbrynen. 
"You're soo mean" sa han tillbaka. "I think you're the little motherfucker, not Sarah" 
Jag flämtade skämtsamt till och fnös. 
"I am not" envisades jag och han skrattade åt mig. 
"You know, you have really bad attitude problems" började han och jag kunde inte låta bli att fnissa. "I'm just gonna have to do something about that" 
Jag skakade på huvudet och försökte trycka bort honom, fortfarande fnissande. Alkoholen hade börjat påverka mig en del. 
"I'm gonna have to teach you some manners" sa han och jag skakade mer intensivt på mitt huvud. 
"Let me up" fnissade jag och tryckte med mina händer på Ryans bröstkorg i ett försök att få av honom. Han tog tillfället i akt och stoppade in sina händer innanför min jacka för att kittla mig. 
"Nooooo" tjöt jag och skratt bubblade ut genom min mun. Mina händer drog sig bort från Ryans bröst och tog istället tag i hans händer. "Stooop, it's not funny" skrattade jag fram och försökte att dra bort Ryans händer från mina sidor. Med tanke på att Ryan var starkare än mig i vanliga fall gick det inte så bra, dessutom hade jag druckit alkohol medan Ryan skulle vara nykter hela kvällen vilket inte gjorde något bättre. 
"It's a punishment, it's not supposed to be" skrattade han och jag skakade på huvudet. 
Jag öppnade munnen för att be honom sluta en gång till, men både skrattet och det faktum att jag var på väldigt fnittrigt humör gjorde det väldigt svårt. 
Jag kunde höra Ryan skratta med mig i några sekunder innan han sen drog bort sina händer och reste sig upp. Han höll ner en hjälpande hand mot mig, och jag tog emot den. Han drog upp mig från marken och la ena armen runt min midja. 
"You're the cutest girl in the whole world" sa han och petade mig snabbt på näsan med sitt pekfinger. 
Jag fortsatte fnissa och han skakade roat på huvudet. 
"Looks like we got right on time" skrattade Ryan och pekade på alla människor som gått ut till framsidan av Davids hus. Jag kollade klockan som jajamensan, stod på 11.55. Några killar stod mitt på den stora gräsmattan på framsidan av huset där de skulle skjuta några raketer. Det skulle också skjutas raketer mitt i stan som man kunde se perfekt från Davids hus. 
Jag la min arm runt Ryan, som också fortfarande hade sin arm runt mig, och log lite mot honom. Han log tillbaka och kysste mig snabbt på munnen. 
De sista fyra minuterna på 2012 gick snabbt. Raketer började skjutas, folk började klappa och tillslut började inräknandet. 
"10.. 9.. 8.. 7.." 
"I'm gonna remember this year as the best" viskade Ryan i mitt öra, och precis som alla räknade till tre tryckte han sina läppar mot mina. Jag slöt mina ögon och log in i kyssen. 
"3.. 2.. 1! Happy new years!" ropade alla i bakgrunden. Jag och Ryan särade på våra läppar och han log mot mig och kysste mig sen på pannan. 
"Happy new years, babe" 
 
"Wake up sleepy heads" var det första jag hörde när jag vaknade dagen därpå. Jag öppnade mitt ena öga halvt och kollade på Clara som log stort. Hon gick fram till fönstret och drog upp rullgardinen, vilket påminde väldigt mycket om min mamma. 
"Vad vill du?" mumlade jag och vände mig om och tryckte mig närmare Ryan som låg bredvid mig i sängen. I gengäld la han sina armar runt mig och drog mig närmare sig. 
"No time for sleep today guys" utbrast hon glatt och jag suckade roat åt hennes glada humör. "It's the first of fucking January!" 
Med de orden lämnade hon rummet, solen skinande in genom fönstret och lyste upp det som innan varit ett helt kolsvart rum utan någon ljuskälla överhuvudtaget. 
"I told you she could be a little motherfucker" skrattade jag in i Ryans bröstkorg där jag hade lagt mitt huvud. 
"Yeah" sa han. "But she's right" 
Jag suckade och rullade över till min rygg när Ryan reste sig upp. 
"We can pretend that it's still december and sleep a little more" skojade jag och Ryan skrattade. 
"No, you only have yourself to blame, if you hadn't gotten so drunk last night.." började han. 
"I know, I know. If I hadn't been so drunk last night I wouldn't be feeling like crap today" avbröt jag och Ryan skrattade. 
"Well, you're learning" 
Han drog på sig ett par mjukisbyxor över kalsongerna som han hade sovit i och drog på sig en t shirt till det, innan han sen sa åt mig att komma ner. 
Jag gick fram till min garderob och tog ut ett par mjukisbyxor som jag drog på mig till tröjan jag hade sovit i innan jag sen gick ner för trappan till de andra som satt i köket. 
 
"You wanna eat somewhere?" frågade Ryan när vi, ett tag senare, satt i soffan och kollade på tv. Med vi menar jag mig, Ryan, Sarah, Jacob och James. 
"Like where?" frågade jag tillbaka och kollade på de andra som ryckte på sina axlar. 
"I'm incredibly hungry for a hungover pizza" sa James och jag pustade lättat ut. 
"Oh yees" 
De andra skrattade åt min reaktion, och kom sen överens om att det var pizza det blev. 
Under hela dagen satt jag och Sarah och pratade lite diskret om killarna. Om hur hon tyckte att de var otroligt coola och lite om att hon inte kunde fatta att det var Justin Biebers bästa kompisar. Någonting jag nästan helt glömt av. 
 
"Äntligen" sa Sarah när vi gick in till mitt hus. Vi hade spenderat hela dagen med killarna, och hade inte haft någon tid ensamma. Jag hade inga problem med det, men Sarah kände ju inte dem riktigt, och jag förstod att det blev lite jobbigt då. 
Jag skrattade åt henne och drog av mig mina ytterkläder innan jag gick in i köket och öppnade kylskåpet. 
"Hur känns början på ditt tjugohundratretton då?" frågade jag och vände ansiktet halvt åt Sarahs håll. 
"Asgrymt" skrattade hon till svar och jag nickade med ett leende. 
"Jo, jag känner detsamma" instämde jag och la min arm runt Sarahs axlar och gav henne en av de två burkarna cola jag tagit ut ur kylen, samtidigt som jag ledde henne ut till baksidan av huset där vi tände varsin cigg. 
"Du måste ju ha livet" sa Sarah. "Alltså, livet" 
"Vad menar du?" frågade jag och hon kollade på mig och kollade sen bort mot träden bortanför min trädgård. 
"Ja, du flyttade till ett stort jävla hus, träffar helsköna människor, får världens underbaraste pojkvän, som även är bästavän med en världskändis, börjar på en asgrym skola, går på de fetaste festerna och kommer till och med in på klubbar utan några problem" började hon och jag skrattade lite. "Men du lämnade mig borta i gamla tråkiga Sverige med de tråkigaste människorna där de aldrig händer mer än att en katt fastnat i ett träd utanför en gammal tants hus" 
"Du får det att låta så tråkigt, jag tyckte det var ganska kul att hjälpa Gunilla med sin katt" skrattade jag och Sarah log brett. Gunilla var en gammal tant som bodde på samma gata som mig. Hon hade alltid problem med sin katt, varje dag. Hon var gammal som gatan och hade ingen koll på någonting. 
"Ja, Gunilla var söt, men inte de gamla tanterna som bor i huset bredvid mig" klagade hon och vi skrattade. 
"Du vet att det inte kommer ta lång tid innan vi kommer bo tillsammans" försäkrade jag henne. "Då kan vi flytta någonstans helt utan gamla människor" 
"Jag vet" nickade hon. "Jag vet" 
 
Lördag 
12 Januari 2013 
"Jag kommer sakna dig så så så så mycket" sa jag och kramade om Sarah hårdare. 
"Jag kommer sakna dig med" svarade hon och kramade hårdare tillbaka. 
"Men vi ses snart igen" försäkrade jag. "I promise" 
Vi sa våra sista hej då innan hon sen tog upp sin väska och började gå mot incheckningen. 
"Love you" sa jag och blåste en puss mot henne. 
"Love you too" svarade hon och skyndade sig sen iväg. 
Jag stod kvar i några sekunder, vet inte riktigt varför, innan jag sen gick fram till Ryan som stod några meter bakom mig där han stannat när jag skulle säga hej då till Sarah. För att liksom inte komma ivägen eller så. 
"It's so sad having to watch her go like that" suckade jag och kollade ner i marken medans vi började gå mot utgångarna av flygplatsen. 
"I know" suckade Ryan tillbaka, och stannade sen snabbt. "What do you say about buying candy and soda and going back to my place" började han. "Just watch a movie or take a nap or something" 
Jag log mot honom och drog min hand lätt över hans kind. 
"You're my prince" sa jag tyst och han log tillbaka. 
"And you're my princess" 
Han tog min hand och kramade om den mjukt, innan vi sen fortsatte gå. 
 
"So, what to watch?" sa Ryan när vi stod i hans vardagsrum med netflix på tv:n. 
"Anything works for me" svarade jag och han skrattade. 
"We both know that's a lie" 
"True" erkände jag och slängde mig på soffan med en skål godis i knät. Vi hade flera skålar med godis, popcorn, olika chips, en massa jävla läsk och otroligt många filmer att välja mellan. Det skulle verkligen bli en myskväll. 
"You know I'd do anything as long as I'm with you" sa jag och putade med mina läppar mot Ryan på skämt. 
"That's actually a lie too" sa han och jag skrattade. 
"You know me soo well, baby" 
Han log mot mig och satte sig i soffan bredvid mig och tog en godis ur skålen. 
"Not before the movie's on" skämtade jag och slog lätt på hans hand. Han tryckte in godisen i sin mun och tuggade skämtsamt med öppen mun. 
"You're disgusting" skojade jag och puttade lätt bort honom från mig. 
 
"Babe?" 
Jag vaknade av viskningen i mitt öra. Det tog några sekunder för min hjärna att vakna upp så rösten hann viska några gånger till i mitt öra innan jag öppnade ögonen. Ryan kollade på mig och höll en hand på min axel. 
"Let's go to the bedroom" viskade han mjukt och jag nickade. Utanför var det kolsvart och det enda som lyste upp rummet var det svaga ljuset från tv:n. Efter att Ryan stängt av tv:n följde jag efter honom till hans sovrum. Vi tog av oss våra kläder och kröp sen ner tillsammans i sängen som var gjord för två. Vi kramade om varandra och jag njöt av värmen som kom från hans kropp. Det hann inte gå många minuter innan jag somnade igen. 
 
 När jag vaknade morgonen därefter låg inte Ryan i sängen. Vanligvis brukade jag höra honom i köket, eller vattnet som rann i duschen eller att tv:n var på, och jag passade på att sova en stund till. Men det var helt tyst, så jag gick upp och drog på mig en av Ryans tröjor och gick sen ut ur hans sovrum. Det var helt tyst, och ingen Ryan var i närheten. Jag ryckte lite på axlarna och antog att han träffade Chaz eller något, och gick för att njuta av en varm dusch. 
Justin Bieber, blogg, novell,

Kommentera

Publiceras ej