När jag vaknade nästa morgon låg jag fortfarande i Ashtons soffa, men Ashton var inte där.
Jag satte mig sakta upp och kollade runt lite i rummet, som att liksom granska att jag faktiskt var själv.
Det var jag, så jag reste mig upp och gick in i köket, där jag tog ett glas vatten.
Jag gick tillbaka till vardagsrummet, för att sen se Ashton sitta ut i trädgården.
Jag öppnade dörren och gick ut till där han satt.
"Godmorgon" sa han och log mot mig för att sen ta ett bloss på cigaretten han hade i handen.
"Godmorgon" svarade jag och satte mig på stolen bredvid honom.
"Fiona ringde innan" sa han sen och jag ryckte lite på axlarna.
"Vad sa hon?"
"Att hon ville prata med dig, men jag sa att du sov"
Jag nickade lite och suckade.
"Jag måste nog hem nu" sa jag och reste mig upp.
Ashton nickade och släckte cigaretten och gick med mig in.
Jag tog mina saker och drog på mig mina skor.
"Ring mig sen" sa jag och Ashton nickade. Han lutade sig fram och kysste mig innan jag sen öppnade dörren och gick ut.
Jag tog bussen direkt hem till mina kusiner och låste sakta upp dörren.
Ingen var vaken, då klockan bara var åtta, så jag gick sakta upp för trappan. Jag öppnade dörren sakta till mitt rum då jag inte visste om Fiona sov, vilket hon inte gjorde.
När jag kom in satte hon sig upp i sängen och kollade på mig, innan hon sen reste sig upp och kramade om mig. 
Jag skakade lite förvånat på huvudet. 
"Hej på dig med" 
"Förlåt, jag glömde av, det var inte meningen, var inte sur på mig" sa hon och jag skrattade lite.
"Det är lugnt, jag överreagerade nog lite också" sa jag och hon log.
Helt ärligt var det så konstigt mellan mig och Fiona, för vi kunde verkligen bli sura på varandra för det minsta lilla, men vi kunde inte vara sura på varandra alls länge då det alltid fanns något vi var tvugna att prata med varandra om.
"Jo, igår följde iallafall jag, Chris och Dave med killarna i one direction och kollade i deras turne buss och så, och det var så grymt coolt" sa sen Fiona snabbt och jag skrattade lite.
"Ta det lugnt" hon nickade och satte sig på sängen igen.
"Dem är underbara" sa hon sen för sig själv och la sig ner i sängen.
Jag skakade roat på huvudet, drog av mig mina kläder och bytte om till ett par sovshorts och ett linne.
Jag la mig sen i sängen bredvid Fiona och vi låg en stund och pratade, men efter en stund somnade jag.
Jag antar att Fiona också hade somnat för när jag vaknade nästa gång låg hon fortfarande bredvid mig.
När jag kollat klockan och twitter reste jag mig upp och smög ut ur rummet.
Nere i köket satt Dave och Claire och åt frukost.
"Godmorgon" sa jag och de båda log mot mig.
"När kom du hem?" frågade Dave och jag tog ut en skål för att äta yoghurt.
"Vid åtta tror jag" svarade jag och han nickade.
 
"Jag vet inte hur det kommer bli när jag åker tillbaka hem igen, jag menar, det är väldigt långt mellan london och LA" sa jag och suckade sakta.
"Jo, det är klart, men helt ärligt tror jag det funkar. Gillar ni verkligen varandra kommer det gå hur bra som helst, okej?"
Jag lyssnade på Joel och önskade att jag var bredvid honom just nu. Okej, vi hade nästan precis träffats innan jag åkte hit, men vi hade pratat varje dag på hela lovet, och jag menar, det var verkligen en connection mellan oss första gången vi träffades. Inte som något mer än vänner, men verkligen som att det var meningen att vi skulle träffas.
"Men det känns ändå jobbigt liksom, när skolan börjar måste jag fokusera på den och det går inte att träffa varandra ofta. Liksom efter jag har åkt är nog första gången vi träffas efter det på jullovet för på höstlovet ska jag och Fiona med hennes familj till någonstan och åka skidor"
"Men ni får väl se hur det blir, ni kanske klarar av ett långdistansförhållande, ni kan ju iallafall prova"
"Jo, jag antar att du har rätt, men jag måste göra mig iordning nu, vi ska iväg och äta någonstans"
"Okej, men jag ringer dig imorgon, puss"
"Puss"
Jag la på och gick fram till min väska och drog på mig en kjol och en tröja.
Jag sminkade mig, blåste och plattade håret och drog sen på mig en kofta.
Efter det tog jag min mobil och gick ner för trappan till vardagsrummet där Fiona satt.
Jag satte mig bredvid henne och slängde upp benen på soffkanten.
Vi kollade lite på tv och jag smsade lite med Ashton tills Dave kom ner för trappan och sa att vi skulle åka.
 
"Abi?"
Jag kollade upp mot Fiona som stod framför mig bredvid sängen.
"Klockan är redan två, ska du inte gå upp?" frågade hon och jag vände mig om och drog täcket över huvudet medans jag mumlade något ohörbart till svar.
Jag hörde Fiona lämna rummet och suckade.
Idag var ingen bra dag, det hade jag känt redan klockan fem då jag somnade efter att jag hade snackat med Joel hela natten. Jag hade ont i huvudet och det kändes som att jag var väldigt torr i halsen.
Jag övervägde iden om att gå upp och ta ett glas vatten, men helt ärligt orkade jag inte.
Jag var trött i hela kroppen, och jag svettades, men jag var inte alls varm.
 
Jag måste ha somnat om, för jag vaknade en stund senare av att någon kom in i rummet.
Jag öppnade ögonen lite och följde Fiona när hon gick igenom rummet.
Hon slängde en blick mot mig och hennes ögonbryn drogs ihop.
"Abi?"
Hon kom fram till mig och la en hand på min kind för att sen dra den till min panna.
"Men herregud, hur mår du?" frågade hon.
Jag öppnade munnen för att svara, men började istället hosta.
Fiona kollade oroligt på mig och frågade om jag ville ha något.
Jag nickade.
"Vatten" sa jag hest och hon nickade, för att sen lämna rummet och komma tillbaka två minuter senare med ett glas vatten med ett sugrör i.
"Jag vill inte att du ska ligga här uppe helt ensam, orkar du hänga med mig ner till soffan?" frågade hon och jag nickade.
När jag ställde mig upp trodde jag helt ärligt att jag trillade ihop, för det var så det kändes som.
Det kändes som att världen snurrade runt mig och som att mina ben var svagare än kvistar.
På något sätt tog jag mig ner för trappan och la mig i den ena soffan. Fiona la en filt över mig, drog baksidan av sin hand över min kind för att sen gå ut till köket.
Det var tyst en stund, innan jag sen hörde henne börja prata.
"Nej, hon ligger i soffan. Hon har helt klart feber, hon är skållhet. Okej, bra, hej då"
Hon kom in till mig en minut senare och kollade lite på mig.
"Hur känner du dig?"
"Inte bra" svarade jag och hon nickade.
"Jag tänkte gå till affären, orkar du vara ensam ett tag?" frågade hon sen och jag nickade.
Hon nickade tillbaka och pussade mig på kinden.
"Är det något speciellt du vill ha?"
Jag skakade på huvudet.
"Okej, men jag kommer snart. Försök sova en stund, okej?"
Jag nickade och log lite snett mot Fiona innan hon sen försvann ut i hallen, och bara några sekunder senare hörde jag ytterdörren stängas och låsas.
Jag visste inte vart dem andra var, men jag var ensam.
Det kändes som att jag höll på att brinna upp när jag drog ena handen över mitt ansikte, men samtidigt kändes det som att jag låg i en frysbox.
Jag hann inte tänka så mycket mer innan jag sen somnade.
 
Jag vaknade av att någon sa mitt namn. Jag öppnade sakta ögonen och kollade mot Fiona, som kollade mot mig.
"Är du hungrig?" frågade hon och jag skakade på huvudet. Hennes min blev orolig, och hon drog ena handen över min kind.
"Du måste få i dig någonting" sa hon sen och jag skakade på huvudet.
Jag visste att jag egentligen var tvungen, men jag hade inte någon som helst aptit.
"Din mamma är orolig över dig" sa Fiona sen och jag tog ett andetag.
"Har du pratat med henne?" frågade jag hest och hon nickade.
"Det är bara en vecka kvar tills vi ska åka hem igen, men har inte du blivit bättre tills dess kan vi inte åka hem"
Jag suckade och nickade lite.
"Jag går och gör lite mat, så får du iallafall försöka äta lite, annars kommer du inte bli bättre" sa Fiona och jag nickade igen. 
Förhoppningsvis var jag frisk tills på lördag när vi ska hem igen. 
 
3 dagar senare, onsdag
11.00
Jag vaknade och satte mig upp i sängen. Jag började redan må bättre och skulle spendera dem sista dagarna tillsammans med Ashton och Ryan. Jag skulle sakna dem jätte mycket, men det skulle bli så skönt att komma hem igen, och träffa Joel och så. Min familj med såklart, men det är ju uppenbart.
Jag drog av mig täcket och gick raka vägen ut till badrummet.
Jag tog en snabb dusch, drog en handduk runt min kropp och gick in till mitt rum igen.
Min väska var redan packad med mina kläder igen. Bara för att jag skulle slippa göra allt dagen innan vi åkte.
Jag drog på mig en klänning och sminkade mig sen.
Jag drog på mig ett par ballerina skor och gick sen ner för trappan.
"Godmorgon" sa jag och log mot Dave och Chris som satt vid köksbordet.
"Du verkar glad" sa Chris och skrattade.
"Det är meningen att man ska säga godmorgon tillbaka" sa jag bara och han skakade roat på huvudet.
Jag drack snabbt upp drickyoghurten jag tagit fram ur kylskåpet.
Jag gick sen ut i hallen och tog mina nycklar.
"Hej då" sa jag högt och öppnade ytterdörren.
"Vart ska du?" frågade Dave.
"Träffa Ash"
"Okej, ring om det är något"
Jag stängde dörren efter mig och började gå ner för gatan mot busshållplatsen.
 
"Vad gör du?" frågade jag och kollade mot Ashton som höll upp sin mobil mot mig.
"Inget" s ahan och flinade.
"Tar du kort på mig?" frågade jag sen och han började skratta.
"Men sluta" sa jag generat och la ansiktet i mina händer.
"Men du är så himla vacker" sa Ashton och jag kände hur mina händer hettade till mer.
"Och du är bara min" fortsatte han och drog mitt ansikte närmare hans.
Vi kollade in i varandras ögon för några sekunder innan han sen pressade sina läppar mot mina.
I den sekunden kändes det som att hela världen bara var våran.
 
När jag vaknade på torsdagen var jag lika pigg och glad som dagen innan.
Jag nästan hoppade upp ur sängen, men försäkrade mig sen om att jag inte väckt Fiona som fortfarande låg i sängen och sov.
Jag gick in till badrummet, tvättade mitt ansikte och satte upp mitt hår i en tofs.
Efter det sminkade jag mig, plattade mitt hår och drog sen på mig en kjol och ett linne.
Jag gick in till mitt och Fionas rum igen, tog på mig en tunn kofta och ett par sockar och gick sen ner för trappan.
När jag kom ner insåg jag att klockan bara var sju, och jag hade inte någon som helst aning om vad jag gjorde uppe så tidigt.
Jag visste inte om mina kusiner sov eller om de var iväg, men de var varken i köket eller i vardagsrummet.
Jag gick in i köket och gjorde mig själv lite frukost.
 
"Du åker snart hem va?" frågade Ryan när vi gick genom en park.
"På lördag" sa jag och log lite snett.
Ryan nickade lite och kollade ner i marken.
"Men du får komma och hälsa på mig någon gång" sa jag sen och han log mot mig.
"Jo men det får jag göra" instämde han och jag skrattade.
Jag skulle verkligen sakna honom.
 
"Hej" sa jag högt när jag kom innanför dörren hos mina kusiner.
"Hej" hörde jag Dave svara ifrån vardagsrummet.
Jag la mina nycklar på bänken och ställde mig i dörröppningen för att kolla på Dave som satt i soffan med Zayn.
Jag vinkade in lite mot dem och log lite.
"Är Fiona hemma?" frågade jag och Dave skakade på huvudet. 
"Hon är med Zack och Claire och handlar" 
Jag nickade lite och log.
När jag vände mig om fortsatte Zayn och Dave prata om någon konsert som one direction skulle ha.
Pltösligt slog det mig, Zayn Malik, medlem i one direction, satt i min soffa och var bästa vän med min kusin.
 
 

Kommentera

Publiceras ej